Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

12 Mayıs 2014 Pazartesi

'Ayaklarım tutsa maça koşa koşa giderdim...'

Türkleri çok sevdiğini belirten Kaliopi Kanios, "Türklerle yaşadığımız günleri hiç unutmuyorum. En güzel dostluğu onlardan gördüm" diyor.
Karşıyaka ile Lailapas arasında 1930'da oynanan ve yağış yüzünden 3'üncü dakikasında yarım kalan tarihi dostluk maçını Sakız Adası'nda hatırlayan hayattaki tek kişiye SABAH ulaştı. Sakız şehir merkezine 25 kilometre uzaklıktaki Elata köyünde yaşayan 92 yaşındaki Kaliopi Kanios, Karşıyaka ile Sakız Adası'nın Lailapas takımlarının 7 Aralık 1930'da yaptığı ve yağmurdan yarım kalan maçla ilgili anılarını anlattı. 

'YAĞMURDAN GİDEMEMİŞTİM' 
Kanios günlerdir konuşulan tarihi maçın yapıldığı günü ise şöyle anlatıyor: "O günü çok iyi hatırlıyorum. Ben henüz 8 yaşındaydım. Ailem Türklerin dostluk maçı için adaya geldiğini konuşuyordu. Hatta babamın amcasının oğlu da maça gitti. Ben de gitmek istemiştim. Ama köyümüz merkeze uzaktı ve çok şiddetli bir yağmur vardı. Bugün o maçın tekrar oynanması beni çok mutlu etti. Sağlığım yerinde olsa koşa koşa giderdim." Mesut Altun

0 yorum:

Yorum Gönder